Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 

W Lufthansie możesz sprawdzić gdzie jest Twój bagaż

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Czwartek, 10 Marca 2016

Lufthansa rozszerza ofertę elektronicznej usługi bagażowej. Pasażer może w prosty sposób dowiedzieć się gdzie jest jego bagaż. Wystarczy urządzenie mobilne, a w nim mobilna karta pokładowa i aplikacja Lufthansy. Czy na polskich lotniskach też to będzie działać?

Po przybyciu na lotnisko docelowe, aplikacja informuje pasażera o szczegółach dotyczących miejsca odbioru bagażu oraz (od czerwca) o dokładnym czasie dostarczenia bagażu. W ten sposób można wykorzystać cały okres oczekiwania na posiłek w poczekalni lub zakupy na lotnisku. Ta usługa będzie początkowo dostępna we Frankfurcie, Monachium, Stuttgarcie i Mediolanie, a następnie stopniowo rozszerzana na inne porty.

Jeżeli bagaż nie przyleci tym samym rejsem, pasażer otrzyma powiadomienie. Dzięki temu będzie mógł w szybki i łatwy sposób wysłać zgłoszenie poprzez formularz w aplikacji Lufthansy. Oczekiwanie przy taśmie bagażowej oraz przejście do Punktu Rzeczy Znalezionych staną się niepotrzebne, ponieważ bagaż przyjedzie bezpośrednio do domu lub do aktualnego miejsca pobytu podróżnego.


Dzięki nowej aplikacji Lufthansy pasażerowie będą wiedzieć gdzie jest ich bagaż. Fot.: JStarj / Pixabay

Kolejną nowością w obsłudze bagażowej jest współpraca Lufthansy z firmą RIMOWA. Elektroniczna Etykieta RIMOWA jest pierwszym cyfrowym i w pełni zintegrowanym mobilnym rozwiązaniem. Sprawia, że podróżowanie z bagażem staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Podczas gdy dzisiejsze walizki i torby podróżne muszą być sprawdzane ręcznie oraz posiadać „papierową etykietę”, z Elektroniczną Etykietą RIMOWA pasażerowie Lufthansy będą mogli nadać za pomocą aplikacji swój bagaż z domu oraz w trakcie podróż. Jednym kliknięciem będą mogli przesłać dane ze swojej elektronicznej karty pokładowej na swoim smartfonie do ich bagażu wyposażonego w Elektroniczną Etykietkę RIMOWA poprzez Bluetooth. Informacje dotyczące bagażu wyświetlą się natychmiast na module informacyjnym zintegrowanym z walizką. Bagaż nadany w ten sposób wystarczy tylko położyć na taśmie przy stanowiskach Lufthansa Baggage Drop Off. Informacje dotyczące bagażu mają taki sam rozmiar i kształt jak dzisiejsze etykiety papierowe. Najważniejsza informacja jest zabezpieczona od wilgoci, ciepła, zimna, opadów oraz wstrząsów i nie można jej oderwać. Po udanych testach przeprowadzanych od jesieni ubiegłego roku, wdrożenie rozpocznie się 14 marca 2016 roku.  

Równolegle, Lufthansa wprowadza samodzielnie drukowane etykiety bagażowe w ramach współpracy z Komisją Europejską. Pasażerowie rejsów w granicach Unii Europejskiej mogą wydrukować w domu własne etykiety bagażowe na zwykłym papierze i umieścić je w przezroczystej okładce przymocowanej do walizki. Obsługa bagażu na lotnisku przebiega szybko i wygodnie przy automatach Self Bag – Drop oraz w punktach odprawy bagażowej.

Źródło: Lufthansa

TAGI: Lufthansa, bagaż, bagaż rejestrowany, karta pokładowa, mobilna karta pokładowa
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook