europa2 Image Banner 750 x 100


GOŚĆ LATAJZNAMI.PL - Arunas Skuja, Dyrektor sprzedaży Finnair na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Czwartek, 23 Czerwca 2016

Celem strategicznym Finnaira jest rynek azjatycki. Z całkowitej sprzedaży na rynku polskim prawie połowa to właśnie trasy azjatyckie. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nasza sprzedaż w Polsce rosła tak dobrze jak i azjatycki udział - mówi w rozmowie z Latajznami.pl Arunas Skuja, Dyrektor sprzedaży Finnair na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie.


Arunas Skuja, Dyrektor Sprzedaży Finnair na
Europę Wschodnią i kraje bałtyckie. Fot.: Finnair

Latajznami.pl: Topowe kierunki Finnair to Azja, przynajmniej intensywnie reklamowane w Polsce. Czy jesteście zadowoleni ze sprzedaży biletów na trasach pomiędzy Polską a Azją i które kierunki cieszą się największym powodzeniem?

Arunas Skuja, Dyrektor sprzedaży Finnair na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie: - Celem strategicznym Finnaira jest rynek azjatycki. Z całkowitej sprzedaży na rynku polskim prawie połowa to właśnie trasy azjatyckie. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nasza sprzedaż w Polsce rosła tak dobrze jak i azjatycki udział. Coraz więcej polskich lotów biznesowych odbywa się właśnie przez Helsinki. Dostrzegamy duży popyt na trasy, do których rynek zdążył się już przyzwyczaić, a wśród nich Szanghaj, Pekin, Seul, Bangkok czy Tokio, jakkolwiek dużym zainteresowaniem cieszą się również nowe pozycje z naszej oferty np. chińskie Guangzhou czy japońska Fukuoka. Do tych ostatnich destynacji Finnair rozpoczął latać – odpowiednio 7 i 6 maja 2016.

Polacy latają do Finlandii czy traktują Helsinki jako dobry port przesiadkowy, a loty Finnair jako okno na świat?

Finlandia jest miejscem przesiadkowym dla większości naszych polskich klientów, którzy udają się dalej do jednej z naszych 17 azjatyckich destynacji, niemniej nieustająco wzrasta liczba podróży w których celem jest Finlandia jako “city break” czy zimowe wakacje.

Obecnie w swojej ofercie Finnair ma trzy polskie kierunki (Warszawa, Gdańsk i Kraków). Czy w najbliższym czasie można liczyć na rozszerzenie oferty? (nowe miasta w Polsce, więcej lotów z Warszawy).

Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, w którym dostrzegamy potencjał związany z przyszłym wzrostem zarówno na kierunkach azjatyckich jak i północnoamerykańskich, gdzie Finnair lata do Nowego Jorku, Chicago i Miami. Nieustająco szukamy możliwości rozwoju w Polsce niemniej na ten moment nie możemy ogłosić żadnej nowości.

Wasi pasażerowie mogą już latać Airbusem A350 XWB. Z jakim przyjęciem wśród podróżnych spotkał się ten model samolotu?

Reakcja klientów jest bardzo pozytywna, zarówno ta związana z wprowadzonym modelem, jak i z odświeżoną i bardziej spersonalizowaną koncepcją serwisu dostępnego na pokładzie. Klienci doceniają jego wyciszenie oraz przestronność, a także świeże powietrze które w tym modelu dostarczane jest przez zaawansowany system filtracji. W klasie biznesowej dostęp do przejścia ma każdy podróżny, a sposób zaprojektowania foteli zapewnia prywatność.

A tak przy okazji, to jaka jest szansa, żeby nowy Airbus A350 XWB, przyleciał jeden czy dwa razy do Polski. Z pewnością dla miłośników lotnictwa byłoby to duże wydarzenie.

Obecnie wszystkie nasze A350 wykorzystywane są na długich trasach do Pekinu, Szanghaju, Bangkoku czy Hong Kongu – gdzie mam nadzieję służą również naszym polskim klientom.

Pasażerowie ciągle Was doceniają. Już sześciokrotnie Finnair został wybrany najlepszą linią lotniczą w Europie Północnej. To w takim razie w czym jesteście tacy dobrzy?

Jesteśmy dumni i wdzięczni za to, że jesteśmy w ten sposób postrzegani przez naszym klientów. Ciężko pracujemy nad tym, aby utrzymać poziom doskonałej punktualności i zaufania, i chcemy aby klienci mieli taką pewność, że o nich dbamy na każdym etapie ich podróży.

W ostatnich latach kładliśmy ogromny nacisk na naszą ofertę kulinarną, na współpracę z doskonałymi szefami kuchni po to, aby zapewnić klientom klasy biznesowej najlepsze nordyckie smaki. W tym miesiącu we współpracy z Sasu Laukkonen – prowadzącym w Helsinkach restaurację odznaczoną przez Michelin’a oraz Stevenem Liu – znanym chińskim szefem kuchni wprowadzamy nowe menu. Oferta Sasu Laukkonena serwowana jest w klasie biznesowej na trasach długich przy wylotach z Helsinek, natomiast posiłki Stevena Liu analogicznie w przypadku wylotów z Szanghaju, Pekinu i innych chińskich miast.

Finnair planuje ujednolicić flotę. Czy Airbusy zastąpią Embraery?

Jako, że wraz z A350 zwiększyła się nasza przepustowość na strasach długich będziemy również potrzebowali zwiększyć ją w ruchu “zasilającym”. Zmniejszy się nasza flota Embraerów, niektóre z mniejszych modeli już wyszły z użycia. Jednocześnie inwestujemy w modernizację i powiększanie naszej floty leasingując sześć nowych A321-200, model wąskokadłubowy. Samoloty te mają zostać dostarczone do Finnair w 2017 i 2018 roku, a dwa A321s trafią do nas już na sezon letni 2016. W perspektywie zwiększenia przepustowości na trasach długich zwiększamy również nasze moce w ruchu zasilającym poprzez dodawanie miejsc w samolotach wąskokadłubowych.

Finnair uważany jest za bardzo nowoczesną linię lotniczą. Dbacie o klimat i środowisko. Promujcie design i wprowadzacie nowinki techniczne dostępne dla pasażerów. Z czego może korzystać pasażer na pokładach Waszych samolotów?

A350 ma sieć wi-fi na pokładzie, co powiększa możliwości serwisowe skierowane do naszych klientów. Za pomocą Nordic Sky Portal klienci zyskują dostęp do usług Finnair, usług w porcie docelowym, informacji i możliwości zakupów. W tym roku rozpoczęliśmy współpracę z fińską marką odzieżową Makia, a następne pomysły już czekają na realizację.

Wi–Fi będzie dostępne we wszystkich naszym Airbus’ach - instalacja rozpocznie się jeszcze w tym roku, a usługi cyfrowe dostępne na każdym etapie podróży naszego pasażera będą się stale rozwijać.

Nasza znacząca współpraca z szefami kuchni wnosi najlepsze ze smaków wschodu I zachodu na pokłady naszej klasy biznes. Na trasach długich z wylotem z Helsinek, pasażerowie mogą się cieszyć kuchnią nordycką serwowaną przez Sasu Laukkonena, podczas gdy klienci biznesowi podróżujący z Azji mogą docenić kucharski kunszt Stevena Liu.

Współpracujemy również z ikoną fińskiego dizajnu – firmą Marimekko która stworzyła dla nas tkaniny i zastawy używane na pokładach. Również zestawy pokładowe przeznaczone dla podróżnych zostały zaprojektowane przez nich, a wśród nich np. kapcie doceniane zwłaszcza przez Japończyków.

I na koniec jeszcze o programie Finnair Plus. Dlaczego warto korzystać z tego programu?

Odświeżyliśmy właśnie program Finnair Plus, wprowadziliśmy nowe udogodnienia dla klientów – np. każdy pasażer posiadający kartę Platynową może podarować wybranej przez siebie osobie kartę Złotą i w ten sposób ułatwić jej wejście na wyższy poziom. Program Finnair Plus w połączeniu z ofertą partnerów sojuszu OneWorld zapewnia wymierne korzyści naszym pasażerom takie jak korzystanie z szybkich ścieżek dostępu w portach czy darmowego wi-fi dla topowych klientów na pokładach A350.

TAGI: Finnair, Arunas Skuja, loty Azja, loty Helsinki, loty Finlandia, Airbus A350, A350
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook