Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 

LINIE EMIRATES WYDAJĄ MILIONY DOLARÓW NA... WINO

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Poniedziałek, 04 Kwietnia 2016

Niemałą sumę pieniędzy przeznaczają na zakup wina linie Emirates. Tylko w 2015 r. przewoźnik zakupił 13 mln butelek tego trunku. Ale czego nie robi się dla pasażerów, by podróż była przyjemniejsza. Na wina przeznaczone dla klientów podróżujących we wszystkich trzech klasach linia wydała…

Linie Emirates w dalszym ciągu nie szczędzą środków na wina. W 2015 roku przewoźnik kupił rekordową liczbę ponad 13 mln butelek wina o łącznej wartości 140 mln dolarów, czyli ponad dwukrotnie większej niż w roku poprzednim.

Wina przeznaczone są dla klientów podróżujących we wszystkich trzech klasach, a większość z nich zostanie podana dopiero za siedem-dziesięć lat.

Wzrost inwestycji związany jest z rozwojem siatki połączeń przewoźnika. W 2015 roku klienci Emirates we wszystkich klasach wypili 11,4 mln butelek wina, z czego 10 mln butelek w samej tylko klasie ekonomicznej. To o 27 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzednim, w którym we wszystkich klasach spożyto łącznie 9 mln butelek wina.

- W każdym aspekcie naszej działalności celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klientom, a zorganizowany przez nas program winiarski stanowi odzwierciedlenie tych dążeń. Na przestrzeni lat udało nam się stworzyć program, który spotkał się z zainteresowaniem najlepszych winnic świata, i jesteśmy dumni, że nasze karty win nie ustępują ofercie czołowych restauracji w najwspanialszych miastach na świecie – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates. – Wielu naszych klientów jest zaskoczonych i zachwyconych różnorodnością i jakością win oferowanych na pokładzie przez linie Emirates i zastanawia się, jak udaje się nam pozyskać tak rzadkie i wyborowe roczniki. Nasza recepta to długofalowe planowanie i inwestycje – dodał Clark.


Linie Emirates wydały w 2015 r. 140 mln dolarów na wino. Fot.: Emirates

Najważniejszym elementem strategii pozyskiwania win przez Emirates jest unikatowe podejście do inwestycji w doskonałe wina na rynku pierwotnym (en primeur), na wiele lat przed ich pojawieniem się na rynku, a następnie odczekanie, aż roczniki te dojrzeją i osiągną swój pełny potencjał przed podaniem na pokładzie. Podczas gdy większość przewoźników nabywa wino przez pośredników lub w procedurze przetargowej, linie Emirates zatrudniają własnych koneserów, którzy utrzymują bezpośrednie relacje z najbardziej prestiżowymi winnicami na świecie, starannie dobierając i pozyskując dla swoich klientów najlepsze i najrzadsze wina.

Od 2006 roku nakłady Emirates na wino wyniosły 690 milionów dolarów. Niektóre z tych roczników będą gotowe do spożycia dopiero w 2025 roku. W największej wśród przewoźników piwnicy Emirates znajduje się już 2,2 miliona butelek wina.

Ze wszystkich win zakupionych w 2015 roku dla klasy pierwszej i klasy biznes niemal połowa – 1,8 miliona butelek – pochodzi z regionu Bordeaux. Właśnie stamtąd pochodzi 60 proc. czerwonych win w klasie pierwszej i klasie biznes.

 


Wina w samolotach Emirates. Fot.: Emirates

Emirates rozszerza ofertę win. W zeszłym roku linie Emirates dodały 10 rodzajów win do swojej codziennej oferty i obecnie serwują we wszystkich klasach średnio 70 różnych rodzajów szampana, wina i porto dziennie w ramach międzynarodowej siatki połączeń obejmującej ponad 150 kierunków.

Linie Emirates wielką wagę przywiązują także do win z Burgundii, kupując je bezpośrednio od najlepszych winnic grand cru. Tylko z regionu Corton-Charlemagne Grand Cru, gdzie produkowane są jedne z najlepszych białych win Burgundii, Emirates pozyskał w 2015 roku 2 tysiące skrzyń, czyli 10 proc. całkowitej produkcji regionu.

Niedawno piwnica Emirates wzbogaciła się także o znakomite wina włoskie, takie jak Solaia i Ornellaia, podawane w klasie pierwszej, czy Tignanello – niezwykle popularne wino Super Tuscan, które w najbliższych latach znajdzie się w ofercie win dla klasy biznes.

Linie Emirates kupują wina z głównych regionów winiarskich na świecie, w tym z Australii, Nowej Zelandii, Argentyny i RPA, serwując je w ramach regionalnych kart win.

Źródło: Emirates

TAGI: Emirates, wino, catering w samolocie
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook