Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 


2209_banners 2014-09-05_stenaline_transport_200x200 Image Banner 200 x 200

LOTNISKA: Sprawdź, z którego lotniska odlecisz z opóźnieniem

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Piątek, 24 Lutego 2006
Punktualność europejskich linii lotniczych w 2005 roku idzie w złą stronę - informuje na swoich stronach internetowych Europejskie Stowarzyszenie Linii Lotnicznych AEA. Tylko w Europie 21% odlotów było opóźnionych o więcej niż 15 minut.

W trzech wcześniejszych raportach wskaźnik ten utrzymywał się poniżej 20%. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy - styczniu i sierpniu - punktualność była lepsza niż w tym samym okresie 2004 roku. Najbardziej odczuwalne pogorszenie pojawiło się z końcem roku, kiedy to zarówno warunki pogodowe jak i opóźnienia związane z infrastrukturą były najliczniejsze.

Na niechlubnej liście pierwsze miejsce, podobnie jak w roku 2004, zajęło lotnisko Londyn Heathrow. Miało ono najwięcej opóżnień spośród 27 europejskich lotnisk uwzględnionych w badaniu przeprowadzonym przez AEA (27,9% odlotów było opóźnionych). Kolejne miejsca zajęły lotniska w Atenach, Rzymie, Istambule i Madrycie.

Najmniej opóźnień AEA zanotowała na lotniskach w Dusseldorife (13,8%) oraz w Helsinkach, Brukseli, Kopenhadze i Oslo.

Sekretarz Generalny AEA Ulrich Schulte-Strathaus powiedział: "Pasażerowie tworzą swoje plany podróży na podstawie rozkładu lotów i przemysł ten musi być przygotowany na ocenę według tego jak bardzo jest o czasie. Dane AEA pokazują, że rok po roku między 7 a 8% europejskich odlotów jest opóźnionych przez problemy związane z procesem  przygotowania do odlotu, mówiąc krótko - samolot nie jest gotowy by odlecieć o czasie".

"W większości przypadków jednakże opóźnienia wzrastają z przyczyn leżących poza kontrolą linii lotniczych. Pogoda ma tu znaczenie, zwłaszcza w miesiącach zimowych, jednak masa opóźnień wzrasta przez niedostosowanie infrastruktury i w szczególności zagęszczenie na lotniskach i w europejskiej przestrzeni powietrznej."

"To nie są nowe problemy" - dodał Ulrich Schulte-Strathaus. Sposób ich rozwiązania poprzez Single European Sky oraz spójną europejską politykę wydajności lotnisk, był jasno zaopiniowany przez AEA przed laty. "Nowe inicjatywy mogą dać odnowiony napęd do zmierzenia się z tymi wyzwaniami" - powiedział. "Pogorszenie odlotów, takie z jakim mieliśmy doczynienia w ubiegłym roku czyni tą kwestię jeszcze pilniejszą".

Źródło: AEA

Cały raport w WIADOMOŚCIACH BRANŻOWYCH

PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook