Booking.com

Linie lotnicze zapowiadają wznowienie lotów do Polski

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Czwartek, 23 Kwietnia 2020

Są pierwsze dobre informacje dla branży lotniczej. Linie lotnicze Air France i KLM zapowiadają wznowienie lotów z i do Polski. Jednak na razie w ograniczonym zakresie.

Holenderski KLM planuje wznowienie lotów do Amsterdamu od 3 maja 2020 roku, a francuski Air France do Paryża od 10 maja 2020 roku. Na razie przywrócone mają zostać połączenia tylko z i do Warszawy. Szczegóły dotyczące rozkładu i częstotliwości lotów w tygodniu będą podane w późniejszym terminie.

To, czy wznowienie operacji będzie możliwe, zależy jednak od decyzji władz państwowych, w zależności od bieżącego poziomu epidemii.

Na razie data wznowienia lotów Air France i KLM do/z innych miast w Polsce (Kraków, Gdańsk, Wrocław) nie jest znana. Aktualnie Grupa Air France i KLM realizuje zaledwie 5-10% lotów w swojej światowej siatce połączeń.

Jednocześnie obie linie wprowadzają szereg środków ostrożności i higieny, aby zapewnić podróżnym i załogom lepszą ochronę. Klienci, których loty odwołano lub sami decydują się na odroczenie lub rezygnację z podróży, mogą nadal korzystać z elastycznych zasad.

Nowe procedury są zgodne z informacjami i instrukcjami lokalnych i międzynarodowych organizacji ochrony zdrowia, jak m.in. WHO oraz wewnętrznymi przepisami Air France i KLM w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa pracy. Są to:

- Blokada miejsc i dystans społeczny

Tam, gdzie to możliwe, obie linie działają w oparciu o ogólną wytyczną dotyczącą „dystansu społecznego” wynoszącego 1,5 metra. W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli. Jest to możliwe, jeśli tylko obłożenie lotu jest niskie, co aktualnie jest bardziej powszechne. Przy wejściu do samolotu Air France rozdaje maseczki pasażerom w przypadku, gdy na rejsie jest więcej osób.

- Uproszczony serwis pokładowy

Obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Przykładowo Air France zawiesił oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty.

- Higiena na pokładzie

Personel pokładowy Air France i KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne i rękawice, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków i narzędzi (odkurzanie, dezynfekcja powierzchni itp.), a w niektórych przypadkach całkowicie odkażane za pomocą specjalnych aerozoli. Powietrze w kabinie jest teraz bardziej suche i częściej wymieniane, a zastosowanie profesjonalnych filtrów, pozwala na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów.

- Nowe procedury na lotniskach

Dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotnisku bazowym KLM w Amsterdamie. Podróżni są proszeni o zachowanie maksymalnego dystansu społecznego przy odprawie, wejściu i wyjściu z samolotu oraz wszelkich punktów obsługi. Płatności w większości punktów można dokonać tylko przy użyciu karty. Ponadto wejście na pokład samolotów odbywa się w mniejszych grupach.

- Dodatkowe kontrole pasażerów

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, poszczególne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu. Aktualnie dotyczy to osób podróżujących liniami KLM z Amsterdamu do Kanady, Singapuru i Korei Południowej. Dodatkowo od 17 kwietnia b.r., zgodnie z wymogiem władz państwowych, pasażerowie udający się do Holandii z krajów wysokiego ryzyka*, przed rejsem wypełniają formularz kontrolny. W zależności od odpowiedzi, pasażer może otrzymać odmowę wejścia na pokład.

Elastyczne zmiany podróży

Air France KLM oferują elastyczne zasady zmiany rezerwacji. Klienci obu linii mogą zrezygnować z lotu i otrzymać zwrot w postaci kuponu podróżnego. Można też bezpłatnie zmienić bilet w ramach lotu w tej samej kabinie (ekonomicznej, premium, biznes). Taka operacja jest możliwa bez żadnych dopłat i kosztów, nawet jeśli klienci wybiorą inny sezon lub jeśli istnieje różnica w cenie między klasami.


Po wybuchu epidemii Covid-19, w maju 2020 r. linie Air France i KLM zamierzają wznowić loty z i do Polski. Fot.: Air France KLM

Źródło: Materiały prasowe Air France KLM

TAGI: Air France, KLM, Amsterdam, Paryż, Francja, Holandia, covid-19, koronawirus
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook