Booking.com

Ostatni rejs samolotu Boeing 737-400 w barwach LOTu

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Wtorek, 10 Marca 2020

Koniec samolotów Boeing 737-400 w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Przewoźnik pożegnał się z tym typem maszyny specjalnym rejsem na trasie Warszawa - Kraków - Warszawa.

Samolot o znakach rejestracyjnych SP-LLG wystartował z Warszawy we wtorek, 10 marca o godzinie 10:40. Lot do Krakowa trwał 55 minut. Ze względu na wyjątkowy charakter wydarzenia samolot miał specjalny kod wywoławczy: „Last 734”. W rejsie powrotnym z lotniska Kraków Airport do Warszawy, został pożegnany salutem wodnym.

Salut wodny odbył się również po lądowaniu w Warszawie na Lotnisku Chopina. Następnie w asyście honorowej koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego, samolot został poprowadzony na miejsce postojowe. Tam miłośnicy lotnictwa mogli wykonać „pożegnalne” zdjęcia, a także mogli podpisać się na kadłubie samolotu.

Pożegnalny rejs Boeing 737-400 to zakończenie 27 lat udanej służby w barwach PLL LOT. Ten model to jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się na świecie wąskokadłubowych samolotów pasażerskich średniego zasięgu. Wycofanie B737-400, to także koniec historii boeingów 737 Classic pod skrzydłami LOT-u. Pierwsze samoloty generacji 400 pojawiły się we flocie LOT-u na początku 1993 roku, pięć lat po rozpoczęciu produkcji serii 737-400. Jednak wraz z rozwojem technologii lotniczych, 400-tki zostały sukcesywnie zastąpione modelami 800, które pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć koszty operacyjne.

Ostatni egzemplarz, noszący znaki SP-LLG, wykonał podczas swojej służby 28 970 rejsów, spędzając w powietrzu 55 525 godzin. Wśród pasażerów, których gościliśmy na jego pokładzie, najbardziej wyjątkowym był Jan Paweł II, który wrócił nim do Rzymu po siódmej pielgrzymce do Polski 17 czerwca 1999 roku.

- Wprowadzenie do floty krótkiego zasięgu samolotu typu Boeing 737 było prawdziwą rewolucją w lataniu – znacznie większy, w porównaniu z radzieckimi samolotami, zasięg, dwuosobowa załoga kokpitowa, wyjątkowo cicha i komfortowa kabina – to wszystko sprawiało, że LOT w połowie lat 90-tych dołączył do czołówki nowoczesnych przewoźników lotniczych – mówi Michał Czernicki, pełniący obowiązki rzecznika prasowego w PLL LOT.

Zakończenie kariery w lotnictwie rejsowym to w przypadku tego modelu początek nowego życia jako mniejszej maszyny frachtowej. Wiele firm logistycznych docenia inżynieryjną solidność i niezawodne działanie samolotu, w mniejszym stopniu koncentrując się na efektywności kosztowej lotów przy użyciu boeingów generacji 400.


Pożegnalny lot Boeinga 737-400 w barwach LOTu. Fot.: materiały Lotniska Chopina / Andrzej Klewiado


Pożegnalny lot Boeinga 737-400 w barwach LOTu. Fot.: materiały Lotniska Chopina / Andrzej Klewiado


Pożegnalny lot Boeinga 737-400 w barwach LOTu. Fot.: materiały Lotniska Chopina / Andrzej Klewiado

Źródło: materiały prasowe PLL LOT i Lotniska Chopina w Warszawie

TAGI: lot, Warszawa, Kraków, Boeing, b737-400, boeing classic
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook