Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 


Uwaga! Nieodpowiednio zachowujący się pasażer [FILM]

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Wtorek, 09 Kwietnia 2019

Wizz Air dołącza do kampanii „Not on my Flight”. To europejska kampania mająca na celu zmiejszenie liczby nieodpowiednio zachowujących się pasażerów.

Kampanię „Not on my Flight” organizuje Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Agencja chce w ten sposób chronić prawa pasażerów do spokojnego podróżowania.

Sprawny przebieg wielu lotów w Unii Europejskiej zakłócają pasażerowie zachowujący się w nieodpowiedni sposób. Co najmniej 70% incydentów wiąże się z jakąś formą agresji. Pomimo że dzięki surowym zasadom linii oraz wykwalifikowanemu personelowi liczba takich sytuacji w 2018 roku odnotowano w sumie wzrost o 34% w porównaniu z 2017 rokiem. 

Mimo że, biorąc pod uwagę całkowitą liczbę osób podróżujących samolotami, liczba “niesfornych” pasażerów jest bardzo niska, ich działania mogą mieć nieporównywalnie większy wpływ na przebieg lotu oraz na współpasażerów - uważają przedstawiciele Wizz Air’a. Zachowania, takie jak nadmierne spożycie alkoholu oraz stan upojenia alkoholowego, palenie tytoniu w toalecie, przemoc słowna lub fizyczna wobec załogi lub innych pasażerów, a także nieprzestrzeganie instrukcji, zwiększają ryzyko niewłaściwego przebiegu lotu odwracając uwagę personelu od obowiązków oraz mogą powodować znaczne opóźnienia.

- Każdy pasażer i członek załogi ma prawo do bezpiecznego lotu pozbawionego fizycznej lub słownej przemocy. Podróżowanie ma być przyjemnym doświadczeniem, a pasażerowie powinni traktować się wzajemnie i załogę z szacunkiem. W minionym roku 34 miliony osób wybrało podróże WIZZ w naszej stale rozwijającej się siatce połączeń w niskich cenach. Nie możemy pozwolić na to, aby nieliczne przypadki nieodpowiednich zachowań wpływały na zadowolenie i wrażenia klientów podczas obecności na pokładzie WIZZ. Z tego powodu zdecydowaliśmy się dołączyć do wspaniałej inicjatywy EASA. Zachęcamy do tego również naszych pasażerów – wystarczy użyć #notonmyflight na swoich profilach w mediach społecznościowych - powiedział András Radó, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.

Oprócz Wizz Air w kampanii biorą udział m.in. linie Air Baltic, easyJet, Jet2, KLM, Luxair, Norwegian, Ryanair i Transavia. Partnerem jest m.in. Urząd Lotnictwa Cywilnego.


Akcja #notonmyflight organizowana jest przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Fot.: EASA

Źródło: Wizz Air/EASA

TAGI: notonmyflight, EASA
PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook