Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 


Rzeczpospolita: Rośnie grupa Podróży TV

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Czwartek, 19 Stycznia 2006
Nowym właścicielem linii lotniczej Fischer Air Polska została spółka Podróże TV, należąca do funduszu Carlson Private Equity, powiązanego z brytyjską grupą turystyczną My Travel.    

Inwestor odkupił wszystkie udziały Fischer Air Polska od czeskiej firmy K&K Capital Group, należącej do przedsiębiorcy Karela Komarka. Nowi właściciele zapowiadają, że przejęcie spółki nie wpłynie na działalność operacyjną linii. - Nie będzie żadnych zmian w stosunku do naszych kontrahentów i pasażerów - mówi Artur Jędrzejewski, przedstawiciel funduszu. Fischer Air Polska pozostanie wyłącznie przewoźnikiem czarterowym. Firma oferuje swoje usługi biurom podróży, a przez siostrzaną spółkę Fischer Tour sprzedawała bilety lotnicze również klientom indywidualnym. Jednym z największych klientów Fischer Air Polska jest toruńska firma turystyczna PES Travel, również kontrolowana przez Carlson Private Equity. Poza PES Travel i Podróżami TV fundusz kontroluje również biuro podróży Open Travel. Polskie spółki funduszu łącznie stanowią jedną z największych grup w branży turystycznej w naszym kraju. Fundusz wszedł na polski rynek we wrześniu ubiegłego roku, przejmując spółki PES Travel i PTV Limited, posiadającą prawa do kanału telewizyjnego Podróże TV, pokazującego głównie oferty biur podróży. Przedstawiciele funduszu Ireneusz Pawłowski i Artur Jędrzejewski komentując przejęcie pierwszych dwóch spółek w Polsce, zapowiedzieli, że nie zamierzają na tym poprzestawać i ich ambicją jest utworzenie firmy dominującej na polskim rynku usług turystycznych. Zakładają, że spółka Podróże TV zostanie wprowadzona na giełdę nie później niż w drugiej połowie przyszłego roku. Do momentu debiutu giełdowego spółka wraz z podmiotami zależnymi ma osiągnąć ponad 100 mln zł rocznych przychodów. Grupa Podróży TV po przejęciu Fischer Air Polska znacznie przekroczy ten próg. Sama linia lotnicza miała w 2005 r. 116 mln zł przychodów, a należy dodać, że pierwsze loty wykonała dopiero w maju ubiegłego roku. W ciągu tych kilku miesięcy przewiozła 222 tys. pasażerów. Obecnie firma dysponuje dwoma samolotami Boeing B757 i jednym B737.Źródłem przewagi powstającej grupy nad konkurencyjnymi biurami podróży mają być niższe koszty sprzedaży wycieczek. Firma chce sprzedawać większość wyjazdów za pośrednictwem kanału telewizyjnego i przez Internet. Nie rezygnuje jednak całkowicie z tradycyjnej formy sprzedaży przez sieć agentów. Biuro może działać nie tylko na polskim rynku, ale również w Niemczech, Rosji, na Ukrainie i w państwach bałtyckich.

a.bu.

Źródło: http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060119/ekonomia/ekonomia_a_16.html

PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook