Booking.com

Bus lotnisko Modlin – Warszawa centrum
 


LATAJZNAMI.PL: Dokąd i z kim polecimy z Polski latem 2006

Poleć znajomemu
Drukuj artykuł
Poniedziałek, 20 Marca 2006

26 marca 2006 roku zacznie obowiązywać letni rozkład lotów. Polski rynek lotniczy cały czas rozwija się i dzięki temu można dolecieć do coraz większej liczby miast. Są to jednak głównie destynacje europejskie.

Przyczyniają się do tego przede wszystkim przewoźnicy niskokosztowi, którzy oferują coraz więcej połączeń do coraz większej liczby portów lotniczych.

Siatka połączeń polskiej taniej linii lotniczej - Centralwings jest bardzo rozbudowana. To dzięki pomysłowi na połączenia czarterowo-rozkładowe. Niewykorzystane przez tour-operatorów miejsca w samolotach do atrakcyjnych kurortów w basenie Morza Śródziemnego trafiły do normalnej sprzedaży. Dzięki temu możemy kupić bilety na bezpośrednie loty do takich miast jak: Faro (Portugalia), Malaga, Gerona/Barcelona, Majorka (Hiszpania), Palermo, Katania, Lamezia (Włochy), Chania, Heraklion, Rodos, Saloniki, Korfu (Grecja) i na Maltę. Centralwings postanowił także zdobyć kolejne polskie lotniska. Do Warszawy i Krakowa, zimą dołączyły Katowice i Wrocław, a teraz kolej na następne: Gdańsk, Łódź i Poznań. W tablicach rozkładów na polskich lotniskach (nie tylko w Warszawie) pojawia się coraz więcej miast docelowych: Dublin, Shannon, Leeds, Edynburg, Bolonia.

Wysypy Brytyjskie i Irlandia to obok krajów basenu Morza Śródziemnego bardzo ważny rynek dla linii lotniczych. Ryanair - irlandzki tani przewoźnik lata już do ośmiu polskich miast -  ze wszystkich do Londynu. Ale latem postanowił podbić Irlandię. Z Krakowa, Łodzi, Poznania i Wrocławia będzie można polecieć do Dublina. Niezapominajmy, że przewoźnik otwiera również połączenie z Gdańska do Sztokholmu a już lata na trasie z Krakowa do Glasgow czy z Gdańska do Frankfurtu Hahn, oraz z Łodzi i Wrocławia do East Midlands (Nottingham).

Linia Sky Europe w Polsce ma dwie bazy (Warszawa i Kraków). I to stamtąd wykonuje wszystkie połączenia z naszego kraju. Warszawiacy mogą tylko pozazdrościć mieszkańcom Krakowa ilości połączeń tego przewoźnika. I nie ważne jest to, że Sky Europe wycofało się z niektórych tras z Polski. Z Krakowa dolecimy aż do pięciu miast na Wyspach Brytyjskich i w Irlandii (m.in. Manchester i Birmingham). Na sezon letni Sky Europe postanowiło przywrócić połączenia z południem Europy. Samolotami tego przewoźnika z Polski dolecimy m.in. do Aten i Neapolu.

Główną bazą innego taniego przewoźnika - Wizz Air są Katowice. Także i w przypadku tej linii tendencje są podobne. Po pierwsze Wyspy Brytjskie, po drugie Europa Południowa, po trzecie Niemcy (Dortmund, Frankfurt Hahn, Kolonia/Bonn) i Francja (Paryż), a po czwarte Europa Północna, ze Sztokholmem i Goeteborgiem. To ostatnie miasto to najnowsze połączenie z Warszawy.

Do Niemiec częściej i więcej latać będzie również Germanwings. Linia naszych zachodnich sąsiadów ogłosiła połączenia z Gdańska do Kolonii/Bonn. Poza tym przewoźnik lata jeszcze do Hambugra i Stuttgartu.

Brytyjski przewoźnik easyJet odkryje przed nami Bristol i Liverpool. Częstotliwości lotów na trasach z Polski do Oslo zwiększa również Norwegian. Na polskim niebie pojawi się również nowy tani przewoźnik linia Blue1. Będą latać na trasie Warszawa-Helsinki.

Kilka słów warto również poświęcić nowej polskiej linii lotniczej DirectFly. W połowie kwietnia przestanie istnieć monopol Eurolotu na przewożenie pasażerów na trasach pomiędzy polskimi miastami. DirectFly zacznie wozić pasażerów na trasach między Warszawą, Wrocławiem, Gdańskiem i Krakowem. Samolotami tej linii będzie można również polecieć z Gdańska, Bydgoszczy i Łodzi do Berlina, z Bydgoszczy do Kopenhagi, z Łodzi do Lwowa i Kijowa oraz z Rzeszowa do Lwowa (trzy ostatnie połączenia to loty czarterowe).

Na polskie niebo powraca również linia airBaltic. Na razie z Warszawy będzie latać do Rygi i Wilna. Także tradycyjni przewoźnicy nie pozostają bezczynni. AerLingus (irlandzki przewoźnik) oprócz lotów do Warszawy i Krakowa rozpocznie teraz rejsy na trasie Dublin-Poznań. Więcej samolotów do Polski wyśle również Lufthansa. Linia częściej pojawiać się będzie w Poznaniu (nowe połączenie do Stuttgartu), Katowicach i Krakowie. Częstotliwość lotów do Polski zwiększają węgierskie linie Malev, tureckie - Turkish Airlines oraz fińskie - Finnair. W tym ostatnim przypadku Finowie zaczną również latać do Krakowa (do tej pory latali na trasie Warszawa-Helsinki).

Narodowy polski przewoźnik LOT wraca do Bejrutu. To właściwie jedyna nowość poza zmianami kosmetycznymi w rozkładzie. Samoloty do stolicy Libanu będą latać trzy razy w tygodniu. Poza tym LOT pozostaje przy sprawdzonych trasach do krajów europejskich oraz do Ameryki Północnej. Na razie przyjdzie nam poczekać na bezpośrednie połączenia z Polski do krajów azjatyckich. Będziemy czekać do czasu kiedy LOT zakupi nowe długo-dystansowe samoloty.

(mm)

PODZIEL SIĘ:
Google Plus
Twitter
Facebook